La resposta curta és no, no tots els veïns han d’aprovar la instal·lació de l’ascensor. La Llei de Propietat Horitzontal (LPH) s’ha reformat per flexibilitzar-ne la instal·lació:

  • Si un propietari major de 70 anys, un veí amb discapacitat, o si el cost total no excedeix les 12 mensualitats ordinàries de despeses comunes, l’ascensor s’ha d’instal·lar encara que la resta de propietaris s’hi oposin.
  • Si no es compleix cap de les condicions anteriors, només cal assolir la majoria dels vots positius. En cas d’aconseguir-la, l’acord és vinculant per a tots els propietaris, inclosos els qui hagin votat en contra.
  • Només es requerirà una majoria més extensa si la instal·lació implica una modificació substancial dels Estatuts.

Cal tenir en compte que un únic veí ‘disconforme’ no pot impedir l’obra: la jurisprudència del Tribunal Suprem ha reiterat que l’ascensor és un servei necessari per a l’habitabilitat i la dignitat de les persones, i no pas un luxe.